tiistai 4. elokuuta 2015

Maanantaiylläri

Olemme edelleen Roosa-tädin ja hänen ihmistensä luona.

Eilen tapahtui jotain odottamatonta. Ensinnäkin minut ja Roni suljettiin pihalla olevaan korkeampaan ja alareunastaan tiiviimpään, pienempään tarhaan. Se ei koskaan tiedä hyvää, sillä muuten saamme kuljeskella aidatulla pihalla mielin määrin, mutta kun ihmiset ovat kaikki pitkään poissa, silloin pikkutarha kutsuu.

Kun Emäntä ja Roosan emäntä lopulta tulivat kotiin, he eivät olleetkaan kahdestaan, vaan tämä tapahtui:




Musta alamainen, tuo yksinkertainen pönttö (Hei! Minä kuulin tuon!), oli tietenkin heti iloinen ja uuden tyypin kimpussa, mutta minä ja Roosa-täti vetäydyttiin välittömästi hätäpalaveriin.

Ongelmahan on se, ettemme tiedä, kumman laumaan tämä uusi tulokas kuuluu! Pentuhan saapui kummankin emännän mukana ja kumpikin emäntä haisee pennulta ja siltä paikalta, josta pentu on haettu. Roosa-tädin mielestä se tulee minun laumaani, koska minun laumaani on ennenkin tuotu uusia jäseniä. Minusta taas, koska minun laumaani on vasta tullut uusi jäsen (tosin alkaa kyllä tuntua siltä, että ehkä olemme sittenkin aina olleet Ronin kanssa samaa laumaa) olisi hänen laumansa vuoro. Lisäksi huomautin Roosa-tädille, että minusta uusi pentu näyttää huomattavasti enemmän häneltä, kun jos ottaa huomioon, että Roni ja minä olemme melko samannäköisiä. Siinä vaiheessa Roosa-täti käski minun olla hupsuttelematta ja hyppäsi koppinsa katolle, mutta minä huomasin, että hän jäi hieman mietteliääksi.

Tähän mennessä Roosa-tädin emäntä on antanut pennulle ruokaa kolmesti ja minun Emäntäni kerran. Roosan emäntä on pitänyt pentua sylissä useammin, mutta toisaalta minun Emäntäni nukkui olohuoneen lattialla pennun vieressä.

Nyt tilanne on siis se, että olemme Roosa-tädin kotona, mutta paikalla ei ole muita ihmisiä kuin minun ja Ronin Emäntä. Jäämme siis seuraamaan tilanteen kehittymistä.

Minusta Ninni on mukava ja te olette ihmeellisiä happamia narttuja. Teistä kumpikaan ei ole vielä edes suostunut leikkimään Ninnin kanssa. Minä sentään olen juossut jo Ninnin kanssa kilpaa pitkin pihaa!

No ei voi olla kyllä ihan varma, onko pentu nauttinut sinun kanssasi juoksemisesta. Välillä näyttää, että se pakenee sinua henkensä kaupalla. Enkä minä ole hapan! Minä en vain haluaisi meille ketään pissanhajuista huomiorosvoa...

1 kommentti:

  1. No tää olikii hyvä tietolähde uuden vauvan suhteen. :D Nyt tiedän paljon enemmän! t. Ville

    VastaaPoista